Stacja klimatyzacji ALASKA BUS Magneti Marelli do autobusów

MMD007950015220

Nowy produkt

Stacja klimatyzacji ALASKA BUS - OSTATNIE SZTUKI

Więcej szczegółów

1 Przedmiot

Dowiedz się o dostępność i termin dostawy

Ostatnie egzemplarze!

15 800,00 zł brutto

Więcej informacji

Automatyczna stacja diagnostyki i napełniania klimatyzacji Magneti Marelli Alaska BUS
+ Bogaty zestaw startowy GRATIS!
+ Szkolenie i uruchomienie w siedzibie Państwa firmy

+ Istnieje możliwość SZKOLENIA z KLIMATYZACJI z wydaniem „Zaświadczenia o odbytym szkoleniu” zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz 881) w siedzibie firmy Wega s.c. - usługa dodatkowo płatna


Urządzenia do obsługi instalacji klimatyzacji serii Alaska to wynik długoletniej pracy i doświadczenia Magneti Marelli w zakresie badania i diagnostyki tychże układów. Przy tworzeniu szczególną uwagę poświęcono obecnemu zapotrzebowaniu warsztatów w innowacyjne i ułatwiające pracę rozwiązania. Maszyny zyskały nowy wygląd oraz dodatkowe, opatentowane podłoże techniczne.

ALASKA BUS jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji. ALASKA BUS została opracowana w 2017 roku i zastąpiła Clima Tech HD NEXT. Urządzenie umożliwia w prosty sposób przeprowadzenie interwencji serwisowych na dwa sposoby:

1) Funkcja manualna: poprzez operatora wykonywany jest odzysk środka chłodzącego, opróżnianie, wtrysk oleju, napełnianie.

2) Funkcja automatyczna: operacje wykonywane są automatycznie poprzez wybór kodu samochodu z bazy danych lub automatycznie w cyklu programowalnym (bez pomocy operatora poprzez ustawienia poszczególnych funkcji wprowadzane przez obsługującego).

Baza danych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz maszyn rolniczych usprawnia pracę operatora i przyspiesza obsługę układu klimatyzacji. Stacja posiada duży zbiornik oraz jedną z najbardziej wydajnych pomp próżniowych (226l/min) dzięki temu polecana jest do pracy z dużymi układami np. w autobusach.

Wyposażenie urządzenia:

  1. Programator, oraz wysokiej klasy elektroniczny system sterowania elektrozaworami
  2. Zawory bezpieczeństwa
  3. Czujniki ciśnienia
  4. Dodatkową chłodnicę (z elektrowentylatorem) czynnika chłodzącego
  5. Trzy Manometry analogowe
  6. Dwa zawory ręczne
  7. Trzy zbiorniczki na olej świeży, przepracowany i kontrast
  8. Drukarka (opcjonalnie)
  9. Przewody serwisowe o długości 5 m z możliwością przedłużenia
  10. Czytelny wyświetlacz alfanumeryczny
  11. Dodatkowy manometr wskazujący ciśnienie w butli wewnętrznej
  12. Zintegrowaną, elektroniczną bazę danych, pozwalającą m.in. na wtórną identyfikację pojazdu w oparciu o numer rejestracyjny wraz z bazą ostatnio wykonanych serwisów
  13. Złącze do Azotu
  14. Złącze do płukania układu
  15. Pojemnik POE/UV (samochody hybrydowe) z szybkozłączką
  16. Pas grzewczy

Funkcje ALASKA BUS:

  • odzysk czynnika chłodzącego zawartego w A/C
  • oczyszczanie czynnika z zanieczyszczeń mechanicznych
  • odwadnianie czynnika poprzez filtrowanie
  • separacja czynnika od oleju zawartego w układzie
  • pomiar ilości odzyskanego czynnika
  • Pomiar ilości odzyskanego oleju
  • test obecności resztek czynnika w układzie
  • osuszanie układu za pomocą wydajnej pompy próżniowej
  • test szczelności układu (na podciśnieniu lub ciśnieniowo z użyciem azotu)
  • automatyczny lub półautomatyczny wtrysk oleju i kontrastu w ilości założonej przez obsługującego lub manualny z kontrolą wzrokową
  • odzysk pozostałego czynnika z przewodów
  • możliwość pracy w trybie manualnym
  • możliwość płukania układu czynnikiem
  • diagnostykę układu wraz z wydrukiem (opcja)
  • nieskomplikowany i tani serwis

Dane szczegółowe:

  • Czynnik chłodniczy: R134a
  • Waga elektroniczna czynnika chłodzącego: - dokładność +/- 10 g
  • Próżniomierz elektroniczny: Kl. 2.5
  • Pojemność operacyjna: zbiornik 27,2 lt - 25 Kg R134a
  • Filtr o złożonym o sicie molekularnym oraz mechaniczny z cienkiej siatki
  • Pompa próżniowa 226l/min
  • Maksymalne podciśnienie 0,05 mbar
  • Przewody 5m
  • Pojemność skokowa sprężarki: 500g/min
  • Drukarka termiczna (opcja)


W zestawie ze stacją: Para rękawic ochronnych, okulary ochronne, komplet przyłączy do butli zewnętrznej, odważnik wzorcowy do kalibracji wagi, klucz imbusowy do blokowania/opuszczania wagi, instrukcja, 100 szt. rękawic nitrylowych XL, pokrowiec ochronny, baner reklamowy, plakat reklamowy

Numer katalogowy Magneti Marelli: 007950015220

Zapraszamy na szkolenia z klimatyzacji z wydaniem „Zaświadczenia o odbytym szkoleniu” zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz 881). Szkolenie jest dodatkowo płatne.

Uczestnicy szkolenia
Każda osoba fizyczna wykonująca czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji niektórych pojazdach samochodowych objętych zakresem dyrektywy 2006/40/WE oraz każda osoba przyjmująca dostawy substancji kontrolowanej lub fluorowanego gazu cieplarnianego jest obowiązana do posiadania zaświadczenia o odbytym szkoleniu przeprowadzonym według ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (WE) NR 307/2008.

Cel szkolenia
Zapoznanie z wymogami ustawy, z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881) o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych. Zdobycie kwalifikacji do wykonywania czynności określonych w ustawie potwierdzone „ Zaświadczeniem o odbytym szkoleniu” oraz wpisem do „Rejestru zaświadczeń o odbytym szkoleniu”.

PROGRAM SZKOLENIA

Część teoretyczna (4 godziny)
Działanie wykorzystywanych w pojazdach silnikowych systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane, wpływ na środowisko czynników chłodniczych będących fluorowanymi gazami cieplarnianymi i odpowiednie przepisy dotyczące ochrony środowiska

  • Podstawowa wiedza na temat działania systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych zjawiska fizyczne wykorzystywane w systemach klimatyzacji,
  • Podstawowa wiedza na temat wykorzystania i własności fluorowych gazów cieplarnianych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych,
  • Wpływ czynników chłodniczych na środowisko,
  • Potencjał niszczenia warstwy ozonowej (ODP),
  • Potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP),
  • Podstawowa wiedza na temat stosowanych przepisów Dyrektywy 2006/40/WE, Rozporządzenia (WE) 842/2006, oraz Ustawy, z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881),
  • Powszechnie stosowane procedury odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych,
  • Podstawowa wiedza na temat sposobów kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych oraz znajomość obsługi i stosowania urządzeń do sprawdzania szczelności systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane.

Część praktyczna (1h)
Przyjazne dla środowiska odzyskiwanie Fluorowanych gazów cieplarnianych

  • Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy,
  • Podłączanie i odłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych stosowanego w pojeździe silnikowym systemu klimatyzacyjnego zawierającego fluorowane gazy cieplarniane,
  • Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego.

Nr wpisu do jednostek wydających zaświadczenia o odbytym szkoleniu: FGAZ-Z/27/0021/16


Wyposażamy warsztaty klimatyzacji w potrzebne maszyny i urządzenia od 2002 roku. Służymy swoją radą przy doborze urządzeń oraz przy ich użytkowaniu. Prowadzimy szkolenia z zakresu klimatyzacji.