Baza wiedzy

W tym dziale znajdują się informacje na temat samochodów, eksploatacji i napraw oraz używanych w tym celu narzędzi i części. Baza wiedzy jak dobierać części uniwersalne. Umieścimy tutaj instrukcje wymiany części. Przedstawimy opinie ekspertów. Znajdziecie tu odpowiedzi na wasze pytania. Dla ułatwienia nawigacji podobnie jak w sklepie baza został...

W tym dziale znajdują się informacje na temat samochodów, eksploatacji i napraw oraz używanych w tym celu narzędzi i części. Baza wiedzy jak dobierać części uniwersalne. Umieścimy tutaj instrukcje wymiany części. Przedstawimy opinie ekspertów. Znajdziecie tu odpowiedzi na wasze pytania. Dla ułatwienia nawigacji podobnie jak w sklepie baza została podzielona na grupy informacji.

Więcej

Baza wiedzy W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • AKUMULATORY

    RUN

    Moc rozruchowa wyższa o 30% w stosunku do akumulatora standardowego:
    Rozruch jest zapewniony także w najtrudniejszych warunkach otoczenia.
    Większa liczba płyt:

    • wysokie osiągi przy rozruchu
    • szybkie odzyskanie utraconej energii podczas jazdy samochodu

    RUN to akumulator dla nowoczesnych samochodów, dobrze wyposażonych, które wymagają coraz większego poboru prądu, gwarantujący maksimum mocy, kontrolę i bezpieczeństwo. .

    ETS.

    Technologia Pb Ca.
    Technologia Pb Ca wykonania krat i zastosowane stopy zapewniają większą odporność na korozyjne oddziaływanie elektrolitu.
    Dzięki minimalnemu odparowaniu wody praktycznie nie wymagają konserwacji
    Niskie samorozładowanie, co umożliwia długie magazynowanie i postoje samochodu
    Większa niezawodność i wyższa trwałość.
    Gama obejmuje również akumulatory ETS DxN, montowane na pierwszym montażu w najbardziej popularnych włoskich samochodach.
    ETS, dzięki stosowanej awangardowej technologii, zapewnia maksymalną niezawodność, w szerokiej gamie, która pokrywa ponad 90% eksploatowanych samochodów, przy minimum konserwacji.

    Pokrywa akumulatorów RUN i ETS
    Jest używana przez największych międzynarodowych producentów samochodów: gwarancja wysokich standardów jakościowych i maksymalnej niezawodności.

    • Centralne odgazowanie
    • System bezpiecznego odprowadzenia gazu chroni komponenty komory silnika przed ryzykiem kwaśnej korozji.


    Pastylka przerywająca płomień Pastylka wbudowana w wewnątrz pokrywy, umieszczona w punkcie wyjścia gazu, eliminuje ryzyko powrotu płomienia i eksplozji. Labirynt Minimalizuje wydostawanie się cząstek kwasu chroniąc komorę silnika lub bagażnik przed zagrożeniem korozją i umożliwia dłuższe zachowanie rezerwy elektrolitu. Check Control System służy do szybkiej i prostej kontroli poziomu elektrolitu i stanu naładowania akumulatora.

  • CZUJNIKI - MASY POWIETRZA (PRZEPŁYWOMIERZE)

    PRZEPŁYWOMIERZE

    Funkcja:


    Przepływomierz - czujnik masy zasysanego powietrza znajduje się między filtrem powietrza a przepustnicą. Mierzy on natężenie przepływu powietrza zasysanego przez silnik, które jest podstawową wielkością służącą do określenia dawki wtryskiwanego paliwa.

     

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Uszkodzenie elementów pomiarowych spowodowane drganiami 

    - Korozja na przyłączach 

    - Zmiana wielkości wyjściowej elementów pomiarowych

     

    Symptomami kłopotów mogą być:

    - Wyłączenie silnika 

    - Zapalenie się lampki kontrolnej silnika 

    - Sterownik pracuje ze stałą wielkością w programie awaryjnym

     

    Diagnostyka:

    - Kontrola przyłącza wtykowego pod kątem poprawnego osadzenia i styku 

    - Kontrola czujnika masy zasysanego powietrza pod kątem uszkodzeń 

    - Kontrola zasilania napięciem ze sterownika (7,5 do 14 V) 

    - Kontrola napięcia wyjściowego (ok. 0....5 V) 

    - Kontrola przewodów połączeniowych pomiędzy sterownikiem a czujnikiem masy zasysanego powietrza pod kątem przewodności 

    - Elektroniczna kontrola poprzez sterownik, odczyt zapisu pamięci błędów

  • CZUJNIKI - POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY

    CZUJNIKI POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY

    Funkcja:

    Potencjometr - czujnik położenia przepustnicy jest zintegrowany z osią przepustnicy i informuje o wartości kąta otwarcia przepustnicy. Informacja ta w połączeniu z innymi danymi służy do określenia dawki wtryskiwanego paliwa.

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Zabrudzenia wynikające z eksploatacji (warstwy oleju, kurz i wilgoć)

    - Zużycie mechaniczne

    Symptomami kłopotów mogą być:

    - Problemy z rozruchem  

    - Zwiększenie zużycia paliwa

    - Niepoprawna praca silnika

    - Silnik słabo reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia

    Diagnostyka:

    - Kontrola elektrycznych połączeń i styków wtyczki pod kątem korozji i zabrudzenia   

    - Kontrola pod kątem poprawnego montażu  

    - Kontrola działania mechanizmu ruchomego  

    - Pomiar rezystancji  

    - Odczyt zapisu pamięci błędów

  • CZUJNIKI - POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU

     

    Funkcja:

    Czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się w obudowie wałka rozrządu. Do jego zadań należy rozpoznanie cylindra przy uruchomieniu silnika, zapoczątkowanie pierwszego wtrysku i zapłonu, jak również wysyłanie sygnału sterującego do prawidłowego wtryskiwacza w systemie pompo-wtryskiwaczy.

    Możliwe przyczyny awarii:

    • Pęknięcie koła impulsowego

    • Problemy łączenia

    • Zerwanie się uchwytów mocujących

    • Problemy z temperaturą

    • Wewnętrzne zwarcia

    Symptomami kłopotów mogą być:

    • Sterownik silnika pracuje w trybie awaryjnym

    • Zwiększone zużycie paliwa

    • Zapalenie się lampki kontrolnej silnika

    • Zapisywanie kodu usterki

    Diagnostyka:

    • Kontrola elektrycznego przyłącza przewodów czujnika, wtyczki i czujnika (pod kątem poprawnego połączenia, pęknięcia i korozji)

    • Czyszczenie końca czujnika

    • Odczyt zapisu pamięci błędów

    • Kontrola czujnika pod kątem uszkodzeń

    • Pomiar sygnału za pomocą oscyloskopu

  • CZUJNIKI - POŁOŻENIA WAŁU

    CZUJNIKI POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO

    Funkcja:

    Czujnik położenia wału korbowego służy do rejestracji prędkości obrotowej silnika i pozycji wału korbowego. Na podstawie tych wartości wyliczony zostaje impuls dla wtrysku i zapłonu.

     

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Problemy łączenia 

    - Wewnętrzne zwarcia 

    - Przerwy przewodów 

    - Zwarcie na przewodach 

    - Zabrudzenia opiłkami metalowymi 

    - Mechaniczne uszkodzenia koła impulsowego

     

    Symptomami kłopotów mogą być :

    - Wyłączenie silnika 

    - Przerwy w pracy silnika 

    - Zapalenie się lampki kontrolnej silnika 

    - Zapisywanie kodu usterki

     

    Diagnostyka:


    - Kontrola elektrycznego przyłącza przewodów czujnika, wtyczki i czujnika (pod kątem poprawnego połączenia, pęknięcia i korozji) 

    - Czyszczenie końca czujnika 

    - Odczyt zapisu pamięci błędów 

    - Kontrola czujnika pod kątem uszkodzeń 

    - Pomiar sygnału za pomocą oscyloskopu

  • CZUJNIKI - PRĘDKOŚCI KOŁA (ABS)
    CZUJNIKI PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ KOŁA
    / ABS

    Funkcja:

    Wartość prędkości obrotowej kół wykorzystują systemy pomocnicze takie jak ABS czy ASR, jest ona wielkością rejestrowaną przez prędkościomierz oraz system nawigacji GPS, gdzie służy do obliczania przejechanych kilometrów. Uszkodzenie czujnika powoduje awarię w/w. układów, a co za tym idzie pogorszenie bezpieczeństwa jazdy. 

     

    Możliwe przyczyny awarii:   

    - Wewnętrzne zwarcia  

    - Przerwy przewodów  

    - Zwarcie na przewodach 

    - Mechaniczne uszkodzenia koła impulsowego 

    - Zabrudzenia 

    - Zwiększony luz łożysk kół 

     

    Symptomami kłopotów mogą być: 

    - Zapalenie się lampki sygnalizacji błędów 

    - Zapisywanie kodu usterki 

    - Blokowanie kół podczas hamowania 

    - Awaria kolejnych systemów 

     

    Diagnostyka:  

    - Odczyt zapisu pamięci błędów 

    - Kontrola elektrycznego przyłącza przewodów czujnika, wtyczki i czujnika pod kątem poprawnego połączenia, pęknięcia i korozji 

    - Kontrola pod kątem zabrudzeń i uszkodzeń 

    - Pomiar sygnału za pomocą oscyloskopu

     

  • CZUJNIKI - PRĘDKOŚCI POJAZDU

    CZUJNIKI PRĘDKOŚCI POJAZDU

    Funkcja:

    Czujnik służy do pomiaru prędkości jazdy. Montowany jest zazwyczaj w skrzyni biegów. Uzyskana w ten sposób informacja wymagana jest do wskazań prędkości, dla urządzeń do regulacji prędkości i instalacji przeciwpoślizgowych.

     

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Uszkodzenie mechaniczne 

    - Błąd styku przy elektrycznym przyłączu 

    - Brak zasilania 

    - Uszkodzony styk

     

    Symptomami kłopotów mogą być:

    - Awaria tachometru 

    - Awaria układu regulacji prędkości 

    - Zapalenie się lampki kontrolnej silnika 

    - Zapisywanie kodu usterki

     

    Diagnostyka:

    - Kontrola czujnika drogomierza pod kątem uszkodzeń 

    - Kontrola elektrycznego przyłącza pod kątem poprawnego osadzenia i styku 

    - Odczytywanie kodu usterki 

    - Kontrola napięcia zasilania (wymagany schemat obłożenia końcówek) 

    - Kontrola połączenia przewodu pod kątem przewodności i zwarcia do masy

  • CZUJNIKI - SPALANIA STUKOWEGO

    CZUJNIKI SPALANIA STUKOWEGO

    Funkcja:

    Spalane stukowe jest niekontrolowaną formą spalania w silnikach o zapłonie iskrowym. Ponieważ długotrwałe stukanie może doprowadzić do uszkodzenia silnika należy je kontrolować i regulować.

     

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Braki styku 

    - Wewnętrzne zwarcia 

    - Drgania 

    - Nieprawidłowy montaż 

    - Przerwy przewodów 

    - Uszkodzenie mechaniczne

     

    Symptomami kłopotów mogą być:

    - Zapalenie się lampki kontrolnej silnika 

    - Zapisywanie kodu usterki 

    - Mała moc silnika 

    - Zwiększone zużycie paliwa

     

    Diagnostyka:

    - Odczyt zapisu pamięci błędów 

    - Kontrola czujnika pod kątem poprawnego osadzenia i momentu dokręcenia 

    - Kontrola elektrycznego przyłącza przewodów czujnika, wtyczki i czujnika pod kątem poprawnego połączenia, pęknięcia i korozji 

    - Kontrola za pomocą oscyloskopu

  • CZUJNIKI - TEMPERATURY POWIETRZA

    CZUJNIKI TEMPERATURY POWIETRZA

    Funkcja:

    Czujnik ten znajduje się w układach zasysających silnika i rejestruje temperaturę powietrza. Zarejestrowana wartość wykorzystywana jest w systemie sterowania pracą silnika jako wielkość korygująca.

     

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Wewnętrzne zwarcia 

    - Przerwy przewodów 

    - Zwarcie na przewodach 

    - Uszkodzenie mechaniczne 

    - Zabrudzona końcówka czujnika

     

    Symptomami kłopotów mogą być:

    - Problemy z rozruchem 

    - Zapisywanie kodu usterki 

    - Zapalenie się lampki kontrolnej silnika 

    - Mniejsza moc silnika 

    - Zwiększone zużycie paliwa

     

    Diagnostyka:

    - Odczyt zapisu pamięci błędów 

    - Kontrola elektrycznego przyłącza przewodów czujnika, wtyczki i czujnika (pod kątem połączenia, pęknięcia i korozji) 

     

  • CZUJNIKI - TEMPERATURY WODY

    Funkcja:

     

    Czujnik ten z reguły wkręcony jest w blok silnika. Rejestruje on temperaturę wody w układzie chłodzenia. Odczytana wartość pozwala urządzeniu sterującemu na korektę ilości wtryskiwanego paliwa podczas jazdy przy rozgrzanym silniku.
     

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Nieszczelności

    - Wewnętrzne zwarcia

    - Problemy ze stykami na przyłączach
     

    Symptomami kłopotów mog ą być: 

    - Problemy z rozruchem silnika

    - Zwiększone zużycie paliwa

    - Wysoka prędkość obrotowa biegu jałowego
     

    Diagnostyka:

    - Kontrola elektrycznych połączeń, styków wtyczki oraz pomiaru rezystancji

    - Odczyt zapisu pamięci błędów

    - Zwiększone zużycie paliwa

    - Wysoka prędkość obrotowa biegu jałowego
     

    Diagnostyka:

    - Kontrola elektrycznych połączeń, styków wtyczki oraz pomiaru rezystancji

    - Odczyt zapisu pamięci błędów
  • ELEKTRONIKA - REGULATORY BIEGU JAŁOWEGO

    REGULATORY BIEGU JAŁOWEGO

    Funkcja:

    Regulator biegu jałowego/zawór wolnych obrotów reguluje prędkość obrotową silnika na biegu jałowym. Zawór sterowany jest elektromagnetycznym siłownikiem krokowym i reguluje dopływ powietrza do silnika przy zamkniętej przepustnicy. Zadaniem zaworu jest utrzymanie stałej prędkości obrotowej silnika bez względu na jego aktualne obciążenie.

     

    Możliwe przyczyny awarii:

    - Zwarcie wewnętrzne 

    - Uszkodzenia mechaniczne 

    - Brak reakcji na sygnał z jednostki centralnej 

    - Złe przewodzenie podłączeń elektrycznych

     

    Symptomami kłopotów mogą być:

    - Zbyt wysokie obroty biegu jałowego silnika 

    - Silnik gaśnie na wolnych obrotach 

    - Zapalanie się lampki awarii silnika 

    - Zapisywanie kodów błędów w pamięci jednostki sterującej

     

    Diagnostyka:

    - Odczyt kodów błędów zapisanych w pamięci jednostki sterującej 

    - Sprawdzenie połączeń elektrycznych 

    - Sprawdzenie zasilania/sygnału sterującego 

    - Sprawdzenie sprawności mechanicznej czujnika

     

  • KLIMATYZACJA - BEZPIECZEŃSTWO

    Bezpieczeństwo


    Bezpieczeństwo i klimatyzacja mają więcej wspólnego, niż się powszechnie uważa. Klimatyzacja znacząco przyczynia się do komfortu jazdy. Czy jednak klient wie, że klimatyzacja posiada także szczególne zalety, jeśli chodzi o bezpieczeństwo? Przegrzanie kabiny pojazdu może oddziaływać na fizyczną wydolność i zdrowie: szybciej przychodzi przemęczenie i spada zdolność koncentracji - dwa czynniki, które prowadzą do wzrostu ryzyka wypadku. Według badań Szkoły Wyższej w Wuppertal już przy temperaturze 27&degC w kabinie pojazdu, liczba wypadków w miastach rośnie o 11%, a przy 32&degC temperatury wewnątrz nawet o ok. 22%. w stosunku do optymalnej temperatury komfortu. Dzięki prawidłowo działającej klimatyzacji można temu zapobiec i dlatego warto przeprowadzić przegląd klimatyzacji przed sezonem letnim.
    (informacje wg. Behr-Hella)

  • KLIMATYZACJA - OCHRONA ŚRODOWISKA
    Ochrona środowiska

    System klimatyzacji nie jest bezobsługowy, lecz potrzebuje corocznej kontroli, aby wszystkie komponenty układu pracowały niezawodnie. W drodze naturalnego odparowania rocznie wycieka do 10% środka chłodzącego. Jeśli nie będzie regularnego serwisowania, ilość ta może wzrosnąć, na przykład przez nieszczelności, porowate przewody lub podobne czynniki. Te wydostające się ilości czynnika dodatkowo obciążają środowisko i klimat. Dzięki serwisowi klimatyzacji system klienta będzie niezawodny i zostanie zredukowana uwalniająca się ilość środka chłodniczego.
    (informacje wg Behr-Hella)
  • KLIMATYZACJA - OCHRONA ZDROWIA


    Bakterie, grzyby i mikroorganizmy mogą zagnieżdżać się w parowniku klimatyzacji. Parownik osadzony jest bezpośrednio pod tablicą przyrząd&oacutew i swoją ciemną, wilgotną atmosferą oferuje znakomite miejsce do rozmnażania mikroorganizm&oacutew. Do wnętrza pojazdu organizmy przedostają się poprzez system wentylacji i mogą wywoływać katar, kaszel, łzawienie oczu i reakcje alergiczne. To z kolei wpływa na obniżenie zdolności kierowania i stanowi potencjalne zagrożenia zdrowia zwłaszcza dzieci i os&oacuteb starszych. Dlatego okresowe odkażanie klimatyzacji jest bardzo ważne.

    Filtr kabinowy

    Wewnętrzne filtry kabinowe należy wymieniać co 15 tys. km (okres ten może ulec znacznemu skr&oacuteceniu w zależności od warunk&oacutew eksploatacji). Gromadzą się na nich zanieczyszczenia, kt&oacutere zmniejszają przepływ powietrza. Jest to sytuacja podobna do takiej gdy jest przepełniony worek w domowym odkurzaczu. W skrajnych sytuacjach może to być powodem uszkodzenia wentylatora. R&oacutewnocześnie cały system klimatyzacji pracuje pod zwiększonym obciążeniem. Przy każdej obsłudze klimatyzacji należy sprawdzić stan filtra kabinowego.
    (informacje wg. Behr-Hella)

  • KLIMATYZACJA - ODKAŻANIE


    ODKAŻANIE KLIMATYZACJI TO CZYNNOŚĆ KTÓRĄ DLA WŁASNEGO ZDROWIA TRZEBA WYKONAĆ CO NAJMNIEJ RAZ W ROKU

     
    Jeżeli odkażania nie wykonuje się regularnie wirusy i bakterie rozwijają się na parowniku klimatyzacji. Przepływ powietrza porywa je i atakują podróżujących wywołując alergie. Nadmierny rozwój bakterii będzie również powodował nieprzyjemny zapach wydostający się z wentylacji pojazdu. Gdy powstaną kolonie bakterii zwykłe środki już mogą nie wystarczyć i trzeba będzie użyć silniejszych a co za tym idzie droższych systemów. W ostateczności trzeba dotrzeć do parownika samochodu i go umyć. Generuje to duży koszt ponieważ najczęściej parownik jest zabudowany systemem wentylacji i deską rozdzielczą pojazdu. Jedynym sposobem aby nie dopuścić do rozwoju bakterii jest regularny serwis klimatyzacji i jej odkażanie.
    Istnieje wiele sposobów i wiele środków odkażania. Powszechnie stosowane są środki chemiczne. Problem jednak istnieje z równomiernym naniesieniem środka na powierzchnię parownika i inne trudno dostępne miejsca. Podaje się je rozpylone w powietrzu za pomocą specjalnego aplikatora, sprayu, pianki lub ultradźwiękowej wytwornicy pary. Jednym ze sposobów na odkażenie jest zastosowanie gazu który dociera ze wszystkie zakątki systemu nawiewu oraz całego pojazdu. W tym celu wykorzystuje się ozon podczas odkażania biologicznego. Należy pamiętać, że podczas corocznej obsługi pojazdu z klimatyzacją należy zdezynfekować pojazd i wymienić filtr kabinowy.
  • KLIMATYZACJA - OSZCZĘDNOŚCI

    Czy twój klient wie, że regularne przeglądy klimatyzacji zmniejszają wydatki?

    Środek chłodniczy systemu klimatyzacji wymieniany jest w ramach konserwacji. Tym samym gwarantuje się, że system będzie dawał jak wcześniej odpowiedni komfort jazdy. Ponieważ środek chłodniczy niesie ze sobą olej, który służy jako smarowanie dla kompresora i uszczelnień. Jeśli te komponenty będą słabo smarowane, mogą być nieszczelne lub ulegać awarii. Następstwem są kosztowne naprawy i wykorzystanie części zamienne. Można tego uniknąć dzięki regularnej konserwacji.
    (informacje wg. Behr-Hella)

  • KLIMATYZACJA - PŁUKANIE


    PŁUKANIE KLIMATYZACJI TO CZYSZCZENIE WNĘTRZA JEJ CZĘŚCI HYDRAULICZNEJ Z WSZYSTKICH ZANIECZYSZCZEŃ CHEMICZNYCH I MECHANICZNYCH

     

    Wewnątrz nie serwisowanego układu pracującego na czynniku R134a pojawiają się kwasy. Mechanizm powstawania kwasów jest następujący: ponieważ wnętrze nowego układu nie ma wilgoci (przed napełnieniem osusza się go wytwarzając próżnię) a oleje używane z czynnikiem R134a są higroskopijne to wilgoć przedostaje się do środka. Tę wilgoć wychwytuje filtr osuszacz, w poprawnie serwisowanym układzie zapełniony filtr jest wymieniony co 2 lata a układ osuszany, w nie serwisowanym układzie rozpoczyna się proces chemiczny między olejem, czynnikiem, i wodą i wytwarza się kwas. Ten kwas ma decydujące znaczenie dla trwałości układu. Zanieczyszczony kwasem układ trzeba wypłukać i napełnić czystym olejem i czynnikiem. Z powodu zawilgocenia układu płukać należy również wszystkie samochody powypadkowe z otwartym układem klimatyzacji.  

    Inny powód płukania to powstawanie zanieczyszczeń mechanicznych. W naturalny sposób powstają podczas zużywania sprężarki i są wychwytywane przez filtr. Gdy dochodzi do awarii i nadmiernego zużywania sprężarki filtr nie jest w stanie zatrzymać zanieczyszczeń. Zanieczyszczenia te osadzają się w całym układzie. Przed zamontowaniem nowej sprężarki bezwzględnie trzeba wypłukać układ z zanieczyszczeń. Jeżeli jakieś pozostaną wewnątrz układu to dostaną się do sprężarki i ją uszkodzą.
     
     

    Istnieją trzy metody płukania układów:

     
     
  • KLIMATYZACJA - POSZUKIWANIE NIESZCZELNOŚCI

    UCIEKAJĄCY CZYNNIK CHŁODNICZY TO NACZĘŚCIEJ SPOTYKANA USTERKA KLIMATYZACJI
    Układ klimatyzacji jest układem ciśnieniowym. Ciśnienie wewnątrz może osiągać ponad 30bar. Przy tak wysokim ciśnieniu nawet najmniejsza nieszczelność będzie powodowała wydostawanie się czynnika. W naturalny sposób w ciągu roku przez ścianki układu wycieka do 10% prawidłowej ilości czynnika. Większy wyciek wskazuje na usterkę układu. Nieszczelności mogą powstać w miejscach łączenia elementów ze sobą i na uszczelnieniach ruchomych części układu np. na wałku sprężarki, zaworach serwisowych, itp. Najczęściej jednak pojawiają się w wyniku korozji elementów gumowych lub aluminiowych, jak rury łączeniowe, skraplacze czy parowniki. Bardzo ważne jest umiejętne poszukiwanie nieszczelności układu klimatyzacji. Niestety nie ma jednej skutecznej metody poszukiwania. Aby znaleźć usterkę niejednokrotnie trzeba wykorzystać kilka metod.
     

  • KLIMATYZACJA - STACJE OBSŁUGI
    Przed rozpoczęciem wyboru stacji obsługi klimatyzacji należy określić grupę pojazdów jaka ma być w warsztacie obsługiwana. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę czy oprócz samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych mają być obsługiwane również autobusy. Jeżeli mają być obsługiwane również autobusy to stacja musi posiadać większy zbiornik na czynnik oraz bardziej wydajną pompę próżniową.
    Po określeniu grupy pojazdów należy wybrać poziom automatyzacji urządzenia. Proste urządzenia nie oferują żadnej automatyki. Aby zmniejszyć udział obsługującego w całym procesie obsługi urządzenia zostały wyposażone w wewnętrzne czujniki i zawory oraz automatykę kontrolującą przebieg całego procesu.
  • KLIMATYZACJA - SZKOLENIE

    SZKOLENIA Z KLIMATYZACJI

    Klimatyzacja jest stosunkowo nowym działem motoryzacji. Wokół jej obsługi narosło wiele mitów i nieścisłości. WEGA szkoli pracowników serwisów w sprawnej, prawidłowej obsłudze klimatyzacji. Mity o problemach z klimatyzacją pojawiły się z braku wiedzy na ten temat. Są wprawdzie pozycje książkowe opisujące budowę i funkcjonowanie układów tego typu to na rynku brakuje literatury fachowej przedstawiającej jak należy praktycznie układy obsługiwać. Dostarczając urządzenia do obsługi klimatyzacji, równocześnie szkolimy pracowników zakładu.
     
    W czasie szkolenia przekazywane są praktyczne informacje o:
    • budowie,
    • funkcjonowaniu,
    • warunkach bezpieczeństwa,
    • obsłudze,
    • naprawie układów wentylacji i klimatyzacji,
    • wskazujemy gdzie najczęściej występują błędy w trakcie obsługi,
    • podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę by samochód pracował prawidłowo do kolejnego przeglądu,
    • omawiamy, czynności jakie trzeba wykonać podczas obsługi,
    • pokazujemy narzędzia, w które należy zaopatrzyć warsztat dla prowadzenia prawidłowej obsługi klimatyzacji,
    • poruszamy zasady prowadzenia marketingu przy kontakcie z klientem, by wrócił do warsztatu na kolejny przegląd.
    Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników warsztatów motoryzacyjnych do obsługi klimatyzacji w samochodach różnych marek, w szczególności z zakresu: okresowej obsługi systemów klimatyzacji, diagnostyki układów klimatyzacji i umiejętności posługiwania się nowoczesnym sprzętem warsztatowym.
    W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawami teoretycznymi działania klimatyzacji i uczestniczą w praktycznym pokazie prawidłowej obsługi systemu klimatyzacji w samochodzie.
    Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników warsztatów prowadzących lub zamierzających rozpocząć obsługę klimatyzacji w samochodach: osobowych, ciężarowych i autobusach.
    Szkolenia prowadzone są w ośrodku szkoleniowym WEGA s.c.
    Wszyscy uczestnicy otrzymują specjalnie przygotowane materiały szkoleniowe.
    Czas trwania&nbsp- 9 godzin (łącznie część teoretyczna i praktyczna na stanowisku obsługowym).
     
    CZĘŚĆ TEORETYCZNA
    • Wstęp
    • Elementy fizyki i termodynamiki wykorzystywane w systemach klimatyzacji i wentylacji
    • Działanie układów klimatyzacji
    • Wentylacja w samochodzie
    • Elementy układów klimatyzacji (omówienie działania, usterek i sposobów naprawy)
    • Bezpieczeństwo pracy z czynnikami chłodniczymi
    • Czynności obsługowe (obsługa czynnika, odkażanie, kontrola szczelności, kontrola sprawności)
    • Czynności naprawcze (płukanie układu, naprawa przewodów, naprawa sprężarek)
    CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
    • Obsługa czynnika z wykorzystaniem stacji klimatyzacji
    • Odkażanie systemów klimatyzacji
    • Kontrola sprawności układu klimatyzacji
    • Kontrola szczelności układu klimatyzacji

    Koszt szkolenia - 400,00 zł od osoby (zwolniony z podatku VAT). Firma która kupiła od nas stację klimatyzacji w ramach promocji otrzymuje szkolenie dla jednej osoby gratis.

     
    Przeprowadzone Szkolenia              
    TERMIN PLANOWANEGO SZKOLENIA

    21/04/2007

    19/05/2007

    02/06/2007

    23/06/2007

    07/07/2007

    15/09/2007

    08/12/2007

    12/04/2008

    26/04/2008

    31/05/2008

    28/06/2008

    09/08/2008

    17/01/2009

    21/03/2009

    25/04/2009

    23/05/2009

    20/06/2009

    18/07/2009

    17/10/2009

    13/03/2010

    17/04/2010

    12/06/2010

    10/07/2010

    26/03/2011

    07/04/2011

    28/05/2011

    31/03/2012

    19/05/2012

    28/04/2012

    23/03/2013

    20/04/2013

    18/05/2013

    08/06/2013

    22/06/2013

    12/04/2014

    17/05/2014

    05/07/2014




  • OŚWIETLENIE - REFLEKTORY KSENONOWE


    TECHNOLOGIA KSENONOWA - WIĘCEJ ŚWIATŁA - LEPSZA WIDOCZNOŚĆ - WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO

    Technologia ksenonowa w chwili obecnej stanowi szczytowe osiągnięcie w rozwoju systemów reflektorowych do pojazdów samochodowych. Jej rozwinięciem jest reflektor bi-ksenonowy (światło mijania i drogowe z jednej lampy ksenonowej).
    Po pierwszej prezentacji reflektora ksenonowego w 1991 r. i wprowadzaniu go na rynek w latach następnych, ta rewolucyjna technologia cieszy się coraz większą popularnością.
    Obecnie widzimy zwiększającą się liczbę samochodów z reflektorami ksenonowymi, jak np.: Audi, BMW, Honda, Mercedes, Renault, Opel czy VW.
    Hella jest liderem rynkowym w produkcji reflektorów ksenonowych i urządzeń sterujących (posiada ponad 60% rynku).
    W lampach ksenonowych, w odróżnieniu od tradycyjnych żarówek, źródłem światła jest łuk elektryczny, wytwarzany w atmosferze ksenonu (gazu szlachetnego), zamkniętego w szklanej bańce lampy.
    Z technicznego punktu widzenia reflektory ksenonowe wymagają dodatkowego urządzenia, które zmienia prąd stały w wymagany prąd zmienny i wytwarza napięcie 20 000 V wymagane do zapłonu gazu znajdującego się w lampie (zapłonnik).

    Na czym polega przewaga światła ksenonowego?

    Światło ksenonowe w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami ma dwie zasadnicze zalety: z jednej strony lampa ksenonowa daje więcej niż dwa razy światła niż nowoczesna żarówka H7, zużywając przy tym dwie trzecie energii, z drugiej strony dysponuje barwą światła zbliżoną do barwy światła dziennego. W wyniku nadwyżki światła droga zostaje jaśniej i szerzej oświetlona. Wpływa to w istotny sposób na komfort jazdy i aktywne bezpieczeństwo.
     
     

    Oferta Helli

    Hella oferuje reflektory ksenonowe do montażu akcesoryjnego np. do
    Opla Astry
    Forda Focusa
    VW Golfa
     
    Dla wszystkich kierowców Hella proponuje dodatkowe reflektory dalekosiężne, wykonane w technologii ksenonowej, np.
    Micro Xenon
    Rallye 1000 FF Xenon
    DE Xenon.
     
     
  • OŚWIETLENIE - REFLEKTORY Z FUNCJĄ DOŚWIETLANIA ZAKRĘTÓW


    HELLA - AKCESORYJNE REFLEKTORY Z FUNKCJĄ DOŚWIETLANIA ZAKRĘTÓW

    06 kwietnia 2005 weszła w życie w Europie nowa regulacja ECE 119. Regulacja ta opisuje dopuszczalność dodatkowych świateł zakrętowych połączonych ze światłami mijania.
    Hella dokonała już tego innowacyjnego kroku w dziedzinie świateł dodatkowych i opracowała dodatkowe oświetlenie zakrętowe działające we współpracy ze standardowymi lampami mijania. Lampy Helli potrafią doświetlać drogę niezależnie i inteligentnie nawet na łuku stając się optymalnym uzupełnieniem świateł mijania. Konwencjonalne światła mijania świeciły zawsze tylko w jednym kierunku: prosto naprzód. Kierowcy jechali w nieznane, gdy pokonywali po ciemku zakręty zawsze więc istniało niebezpieczeństwo przeoczenia niewidocznej w ciemności przeszkody. Nowa konstrukcja lamp, zdecydowanie redukuje niebezpieczeństwa związane z pokonywaniem w ciemności zakrętów lub skręcania w uliczki po ciemku kierowca może zajrzeć w głąb zakrętu i ma więcej czasu na reakcję na potencjalne zagrożenia.
    Hella dokonała ważnego kroku w stronę wyższego bezpieczeństwa i wyższej jakości jazdy w ciemnościach po krętych drogach, która inteligentnie i automatycznie likwiduje lęki związane z prowadzeniem po krętych drogach w nocy. Ten niezwykle innowacyjny produkt stawia Hellę na rynku w unikatowej sytuacji bez konkurencji.
    Hella oferuje na rynek akcesoryjny dwa rodzaje reflektorów doświetlających zakręty:
    - DynaViewŽ Evo 2 reflektory dodatkowe, uniwersalne (do niemal każdego auta osobowego), współdziałające ze światłami mijania,
    - DynaBeamŽ reflektory główne zamienne do Forda Focusa, Opla Astry i VW Golfa/Jetty.

     

  • OŚWIETLENIE - REGULACJA


    NARZĘDZIA DO OBSŁUGI OŚWIETLENIA

    Jak podają niemieccy specjaliści, stwierdzono, że 38% samochodów na niemieckich drogach ma jakiś problem z oświetleniem. W Polsce cyfry są podobne lub nawet większe. Dla warsztatu stwarza to możliwości zarobku a jednocześnie poprawy bezpieczeństwa na drodze. Zatem należy sprawdzać oświetlenie w każdym aucie. Warto się zainteresować urządzeniami dla warsztatów przeznaczonymi do kontroli i ustawienia świateł Helli dostępnych w naszej ofercie.

    SEG Economy D

     
    To nowoczesne i dokładne urządzenie do ustawiania świateł w samochodach. W przeprojektowanym nowym urządzeniu Helli w którym główny obszar zmian konstrukcyjnych objął elementy zewnętrzne takie jak: wspornik, podstawę oraz głowicę pomiarową. Podstawa została wyposażona w trzy pozbawione możliwości zmiany położenia koła. W przyrządzie został zastosowany cyfrowy pomiar światłości a panel LCD pozwala szybko i precyzyjne odczytać jego wskazania. Wymiary urządzenia (w mm) to: wysokość 1500, szerokość 644, głębokość 620. Urządzenie posiada certyfikat niemiecki CE wydany przez TÜV Hannover pod nr: TP8-S30. Wysyłka obejmuje kompletny przyrząd SEG (w dwóch opakowaniach) wraz z instrukcją obsługi w języku polskim.

    SEG IV 

    Jest to warsztatowy przyrząd pomiarowy do testowania i ustawiania wszystkich rodzajów reflektorów samochodowych i ciężarowych. Właściwości SEG IV Podstawowe właściwości urządzenia to kontrola i ustawianie reflektorów wszystkich typów samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w tym także ksenonowych i bez elementów optycznych na szkle (gładkie i przezroczyste szkła reflektorów). Zastosowano regulację położenia osi optycznej głowicy pomiarowej przy nierównej powierzchni podłogi oraz laserowy system pozycjonowania głowicy pomiarowej w stosunku do badanego reflektora i pomiar światłości wyświetlany jest na cyfrowym wskaźniku LCD. Praktyczna i czytelna instrukcja obsługi nalepiana na bocznej ścianie głowicy pomiarowej pozwala nie tylko na precyzyjny pomiar ale łatwą i wygodną obsługę.

  • OŚWIETLENIE - TECHNOLOGIA LED


    LED JEST NOWOŚCIĄ W OŚWIETLENIU POJAZDóW

    Technologia LED (Light Emitting Diode) zrewolucjonizowała szerokie obszary w dziedzinie wyposażenia świetlnego pojazdów. Asortyment oświetleniowy firmy Hella został poszerzony o specyficzne diody wysokiej mocy, które w porównaniu z konwencjonalnymi diodami świecą od 3 do 5 razy jaśniej.

    Korzyści wypływające z oświetlenia w technologii LED w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami są przekonujące:

    • LED jest nieczuły na wibracje : czas pracy dłużej niż 10 000 godzin. Tak więc takie diody wytrzymują tak samo długo jak sam samochód (pomijając mechaniczne uszkodzenia) - żadnej wymiany żarówek
    • Diody są w 100% odporne na brud i wodę, a przez to również absolutnie odporne na mycie pod wysokim ciśnieniem. Klosz jest hermetycznie połączony z obudową, a końcówki przewodów są wodoszczelnie zalane.
    • Zużycie energii ulega redukcji o ponad 80% i w ten sposób zostaje odciążona prądnica samochodu i akumulator.
    • Zwarta budowa pozwala zastosować nowatorskie kształty.
    • Znaczący wkład w bezpieczeństwo: LED cechuje o 0,2 sekundy krótszy czas załączania w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami. Umożliwia to jeszcze wcześniejszą sygnalizację zagrożenia w decydującym momencie
    Korzyści wynikające z oświetlenia w technologii LED stosuje firma Hella w bocznych światłach obrysowych, dodatkowym świetle "stop" oraz w światłach do pojazdów użytkowych.
  • POMPY PALIWA

    ELEKTRYCZNE POMPY PALIWA - INSTALACJA I OBSŁUGA

     
    Elektryczne pompy paliwa stosowane obecnie w samochodach gwarantują pewne zasilanie silnika paliwem, pod warunkiem prawidłowego montażu i eksploatacji. Ich żywotność producenci obliczają na 200 – 300 tys. km. Pomimo tego, że żywotność elektrycznych pomp paliwa jest duża, to można spotkać się ze skróceniem ich żywotności. Niestety w większości przypadków uszkodzenie pompy jest spowodowane przez niewłaściwą eksploatację. W przypadku elektrycznych pomp paliwa rygorystyczne stosowanie się do zaleceń producentów ma szczególne uzasadnienie.
    Producenci w pojazdach montują różnego typu pompy paliwa. Pierwotnie elektryczne pompy paliwa znajdowały się na zewnątrz zbiornika. Dlatego określane są pompami zewnętrznymi lub liniowymi (bo znajdowały się w linii przewodów paliwowych). Obecnie najczęściej znajdują się wewnątrz zbiornika, dlatego nazywa się je wewnętrznymi. Tworzą tak zwany zespół zasilania paliwem, w skład którego wchodzą: pompa, sitko, obudowa, czujnik poziomu paliwa, a często jeszcze filtr paliwa i regulator ciśnienia. Niezależnie jak zbudowany jest taki zespół, uszkodzeniu ulega najczęściej pompa paliwa. Jest to silnik elektryczny w dolnej części którego znajduje się element tłoczący paliwo. Może on mieć różną budowę. Wyróżniamy pompy: promieniowe, spiralne, rolkowe i turbinowe. Jeżeli pompa ulegnie uszkodzeniu trzeba ją wymienić na nową.

    Dobranie pompy

    Przy dobieraniu pompy należy zwrócić uwagę na jej budowę zewnętrzną oraz parametry techniczne. Najpierw określamy czy jest to pompa zewnętrzna czy wewnętrzna. Pompa zewnętrzna może mieć różną: średnicę, długość, podłączenie elektryczne i podłączenie z instalacją paliwową (różne średnice, mocowanie na cybant lub gwint). Pompy wewnętrzne mają bardziej zróżnicowaną budowę zewnętrzną. Oprócz: średnicy, długości, podłączenia elektrycznego i połączenia z instalacją paliwową, należy zwrócić uwagę na sposób mocowania sitka lub sitek, oraz czy pompa ma dodatkowe zawory, uszczelnienia, zwężki lub przelewy zamontowane na korpusie. Parametry pompy to ciśnienie i wydatek paliwa oraz typ pompowanego paliwa. Istotne jest ciśnienie jakie pompa ma utrzymać w systemie. Ze względu na ciśnienie wyróżnić możemy pompy: wstępne (0,25 do 0,5 bara) do wtrysków jednopunktowych (0,8 do 1,2 bara), wielopunktowych (2,5 do 4 bar) i wtrysków mechanicznych (6-7 bar). Wydatek paliwa może zawierać się w granicach od 70 do 130 litrów na godzinę. Przy wymianie należy zwrócić uwagę by nie zamontować pompy o zbyt małym wydatku. Istotne jest również by do pompowania oleju napędowego nie stosować pomp benzynowych.

    Montaż nowej pompy

    Benzyna chłodzi i smaruje elementy ruchome pompy. Dlatego nie wolno jej włączać &bdquona sucho” lub z zatkanym odpływem nawet na kilka sekund. Przed przystąpieniem do wymiany pompy paliwa należy ustalić przyczynę uszkodzenia pompy zamontowanej dotychczas w samochodzie. Jej uszkodzenie może być spowodowane: zanieczyszczonym paliwem, niewłaściwie założoną instalacją gazową, brakiem odpowiedniego poziomu paliwa w zbiorniku, itp. Jeśli nie zostanie usunięta przyczyna wystąpienia usterki, nowa pompa może zostać uszkodzona w bardzo krótkim czasie. Przed instalacją nowej pompy zaleca się bardzo dokładne przemycie układu paliwowego, połączone z usunięciem starego paliwa i wymianą wszystkich filtrów paliwa na nowe. Należy też ocenić stan zbiornika i przewodów paliwowych. Korozja, łuszczenie się powierzchni wewnętrznych kwalifikują te elementy do wymiany. Ważne by przy montażu zachować czystość. Stanowisko pracy oraz poszczególne części pompy powinny być utrzymane w czystości. Otwory w przewodach paliwowych i zbiorniku należy zabezpieczać na czas pracy. Opakowanie i korki zabezpieczające zdejmujemy z nowej pompy bezpośrednio przed jej zamontowaniem. Nowy filtr mocowany do pompy musi być zamontowany w tym samym położeniu (jak filtr na demontowanej pompie). W przypadku przewrócenia pompy lub upadku z wysokości, nie należy jej ponownie eksploatować. Istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia magnesu! W takim przypadku może dojść do awarii pompy podczas próby eksploatacji. Po sprawdzeniu sprawności połączenia elektrycznego, warto zwrócić uwagę, że niektórzy producenci np. Pierburg zalecają na czas uruchomienia nowej pompy, założenie w jej obwodzie elektrycznym, bezpiecznika o większej mocy. Jeśli po uruchomieniu silnik nie pracuje prawidłowo, należy sprawdzić ciśnienie paliwa przy pomocy manometru oraz szczelność połączeń hydraulicznych przy kołnierzu.
     

    Eksploatacja

    W przypadku eksploatacji pomp paliwa w samochodach zasilanych gazem LPG występuje problem starzenia się benzyny. Benzyna jest to mieszanina węglowodorów wśród których występują olefiny, łatwo ulegające różnorodnym procesom chemicznym. W efekcie powstają związki smoliste tzw. żywice. Przy normalnym zasilaniu silnika benzyną, nie ma to praktycznego znaczenia bo w zbiorniku następuje szybka rotacja paliwa. W pojazdach zasilanych gazem, zużycie benzyny jest nieznaczne. Dlatego produkty powstające podczas starzenia się paliwa mogą się osadzać na filtrze pompy paliwa i na wewnętrznych ściankach przewodów paliwowych i wtryskiwaczy. Wydaje się, że można temu przeciwdziałać przez utrzymywanie w zbiorniku małej ilości paliwa i częstej jego wymiany. Niestety elektryczna pompa paliwa pracuje przez cały czas bez względu na sposób zasilania silnika, a do swojej pracy wymaga chłodzenia przez paliwo. Latem, przy wysokich temperaturach zewnętrznych, mała ilość paliwa może doprowadzić do przegrzania i zatarcia się pompy. Jedynym sposobem pozostaje korzystanie z zasilania silnika benzyną tak, by utrzymywać minimalny poziom paliwa (więcej latem) i tankować nowe najrzadziej co 1 - 2 miesiące.
     

    Reklamacje

    Zgodnie z tym co napisano powyżej, zasilanie gazem LPG może być powodem problemów z pompą paliwa. Dlatego producenci pomp nie dają gwarancji na swoje wyroby, jeśli samochód ma założoną instalację gazową. W przypadku zakupionych u nas pomp, wymagamy przedstawienia dowodu zakupu i dokumentu poświadczającego montaż w wyspecjalizowanej stacji obsługi.
  • SONDY LAMBDA
  • TESTERY ELEKTRONIKI - TEXA
  • Szkolenie z klimatyzacji F-gazy Warszawa


    z wydaniem zaświadczenia o odbytym szkoleniu zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz 881)

     

    Co się zmieniło w 2016 roku w obsłudze klimatyzacji samochodowej?

    Przede wszystkim obrót czynnika chłodniczego stał się kontrolowany. Czynnika chłodniczego w opakowaniu zbiorczym nie może już kupić osoba prywatna. Zawsze jest sprzedawany na fakturę. Dodatkowo każdy nabywca jest zobowiązany do kontroli zużycia tego czynnika i musi się z niego rozliczyć.

    Co w praktyce oznacza kontrola obrotu czynnikiem? Każdy nabywca musi prowadzić rejestr zużycia czynnika chłodniczego i zgodnie z nim do 28 lutego następnego roku złożyć stosowne oświadczenie. Dodatkowo każde zużycie  musi być potwierdzone fakturą sprzedaży lub rachunkiem.

    Żeby sprostać powyższym wymogom ustawodawca nałożył obowiązek przeszkolenia z zakresu obsługi fluorowanych gazów cieplarnianych, czyli w motoryzacji czynników chłodniczych R134a oraz HFO-1234yf. 

    O kolejnych zmianach mówimy już na szkoleniu....

     

    Kto musi odbyć szkolenie?

    Każda osoba fizyczna wykonująca czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji niektórych pojazdach samochodowych objętych zakresem dyrektywy 2006/40/WE oraz każda osoba przyjmująca dostawy substancji kontrolowanej lub fluorowanego gazu cieplarnianego jest obowiązana do posiadania zaświadczenia o odbytym szkoleniu przeprowadzonym według Rozporządzenia Komisji (WE) NR 307/2008.

     

    Cel szkolenia

    Zapoznanie z wymogami ustawy, z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881) o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych.

    Zapoznanie z procedurami obrotu czynnikiem.

    Przedstawienie zalecanego sposoby dokumentacji obrotu czynnikiem.

    Zdobycie kwalifikacji do wykonywania czynności określonych w ustawie.

     

    Program szkolenia

    Część teoretyczna (4 godziny)

    Działanie wykorzystywanych w pojazdach silnikowych systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane, wpływ na środowisko czynników chłodniczych będących fluorowanymi gazami cieplarnianymi i odpowiednie przepisy dotyczące ochrony środowiska

    • Podstawowa wiedza na temat działania systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych 

    • Podstawowa wiedza na temat wykorzystania i własności fluorowych gazów cieplarnianych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych,

    • Wpływ czynników chłodniczych na środowisko,

         • Potencjał niszczenia warstwy ozonowej (ODP),

         • Potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP),

    • Podstawowa wiedza na temat stosowanych przepisów rozporządzenia (WE) 842/2006, dyrektywy 2006/40/WE oraz ustawy z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881),

    • Powszechnie stosowane procedury odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych,

    • Metody kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane.

     

    Część praktyczna (1h)

    Przyjazne dla środowiska odzyskiwanie Fluorowanych gazów cieplarnianych

    • Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy,

    • Podłączanie i odłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych stosowanego w pojeździe silnikowym systemu klimatyzacyjnego zawierającego fluorowane gazy cieplarniane,

    • Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego.

     

    Sposób organizacji szkolenia:

    - Organizator: Wega s.c.

    - Prowadzący: mgr inż. Jarosław Pieniek

    Terminy najbliższych szkoleń:

    23 czerwiec (czwartek) godz 17 

    25 czerwiec (sobota) godz 9

    30 czerwiec (czwartek) godz 17 

    2 lipiec (sobota) godz 9

    7 lipiec (czwartek) godz 17

    9 lipiec (sobota) godz 9

     

    Miejsce przeprowadzenia szkolenia:

    ul. Żeromskiego 66/72, 01-846 Warszawa

     

    Organizujemy również szkolenia wyjazdowe dla grup powyżej 20 osób. Wystarczy zgłosić do nas zainteresowanie przeprowadzenia takiego szkolenia.

    Wyślij zgłoszenie na adres: wega@wega.net.pl lub zadzwoń 602 351982