Tester diagnostyczny Texa NAVIGATOR TXT MULTIHUB z oprogramowaniem TRUCK

TXD15520

Nowy produkt

TEXA Multihub to tester służący do diagnostyki elektroniki pojazdowej. Jest przeznaczony dla środowiska Truck: samochody ciężarowe, dostawcze, autobusy i przyczepy/naczepy.

Więcej szczegółów

3 Przedmioty

Ostatnie egzemplarze!

20 324,52 zł brutto

-25%

27 099,36 zł brutto

Więcej informacji

TXT MULTIHUB - INTERFEJS Z OPROGRAMOWANIEM TRUCK - do samochodów ciężarowych i autobusów

Na przestrzeni ostatnich lat rozpowszechnienie rozwiązań elektronicznych stosowanych w pojazdach niezwykle przyspieszyło i osiągnęło wysoki poziom zaawansowania. Naprawa pojazdów stała się znacznie bardziej skomplikowana i wymaga nowych rozwiązań. Opiera się na stosowaniu kilku odmiennych protokołów diagnostycznych i wykorzystywaniu wielu metod komunikacji testera z autem.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku TEXA opracowała niezwykle wszechstronny interfejs diagnostyczny TXT MULTIHUB. Urządzenie jest wielośrodowiskowe, łatwo dostosowuje się do oczekiwań warsztatów, a jego stosowanie jest szybkie i intuicyjne. Narzędzie to należy do najlepszych rozwiązań wśród interfejsów pojazdu. Posiada system inteligentnej obsługi protokołów komunikacyjnych, ma wbudowany wyświetlacz i zintegrowany system operacyjny Linux.

Zaawansowana technologia urządzenia, bogata jest w unikatowe cechy takie jak: obecność zintegrowanego wyświetlacza, wytrzymałą konstrukcję z certyfikatem IP53, inteligentną łączność zapewnioną przez system operacyjny Linux, obsługę protokołów CAN FD, DoIP, Pass-Thru.

Oprogramowanie:

TEXA IDC5 TRUCK jest kolejnym krokiem na drodze do profesjonalnego wsparcia mechaników w ich codziennej pracy. Przez ulepszenie kodu źródłowego oprogramowania osiągnięto wyjątkową prędkość komunikacji z diagnostyką, zapewniając niespotykaną dotąd szybkość pracy w warsztacie. Nowe oprogramowanie będzie wdrażane stopniowo we wszystkich środowiskach diagnostycznych TEXA.

Projekt oprawy graficznej IDC5 został udoskonalony tak, aby posiadał bieżące rozwiązania konsumenckie, dzięki czemu wszystkie ścieżki dostępu dla operacji związanych z konserwacją i naprawą, stają się łatwiejsze i jeszcze bardziej intuicyjne. Ponadto wszystkie strony diagnostyczne zostały przebudowane, aby dostarczyć użytkownikowi szczegółowych informacji technicznych. Unowocześnione zostało także menu startowe i obecnie rozwija się w pionie: rozwiązanie to pozwala na łatwe przewijanie wszystkich elementów bez zmiany strony, w tym również z zastosowaniem “touch gesture”, które umożliwia powiększanie wybranych obszarów ekranu za pomocą palców.

Na zainteresowanie zasługuje również nowa funkcja „Interaktywne Schematy Elektryczne„* służąca do przeglądania schematów z wykorzystaniem animacji podzespołów i generująca interaktywną mapę przebiegu sygnałów wchodzących i wychodzących z jednostek sterujących. Wykorzystywana jest również do wizualizacji i zarządzania parametrami pojazdu, dostępnymi również w postaci wykresów graficznych i filtrowanych poprzez wyszukiwanie tekstowe lub wybieranie tylko tych, którymi jesteśmy rzeczywiście zainteresowani.

Kolejną ważną nowością zaprezentowaną we Frankfurcie na targach Automechanika jest możliwość dalszego rozszerzenia diagnostyki zapewnionej przez oprogramowanie przy użyciu TEXA APP, wirtualnego sklepu, poprzez który można aktywować wiele aplikacji z zakresu napraw pojazdów.

Wchodząc do działu PARTNER APP użytkownik otrzymuje bezpośredni dostęp do najlepszych baz danych zawierających procedury naprawcze, informacje techniczne, dane konserwacji i przeglądów odnoszących się do wszystkich samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych pozostających obecnie w obiegu. Jest to prawdziwa diagnostyka interaktywna, ponieważ IDC5 sygnalizuje diagnoście dostępność nowych zasobów, które mogą być wykorzystane do ukończenia naprawy, na przykład po wyborze określonego typu pojazdu z bazy. Poprzez wykorzystanie baz danych wspierających diagnostykę, narzędzia TEXA stają się wyznacznikiem innowacyjności w świecie napraw. Mechanicy mają możliwość dostosowania własnego urządzenia do własnych potrzeb, uzupełniając je o wiele funkcji przydatnych w warsztacie.

 

Zastosowanie:

NAVIGATOR TXT TRUCK jest przeznaczony do diagnostyki samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów i przyczep/naczep.

Marki pojazdów obsługiwane przez Texa Navigator TXT Truck
ALEXANDER DENNIS ASTRA AUTODROMO AYATS
BERKHOF VDL BEIFANG BENCHI BEULAS BMC
BOVA VDL BRENDA MENARINIBUS BREMACH BUCHER SCHOLING
CACCIAMALI DAF DALLA VIA DE SIMON
DENNIS EAGLE DONGFENG CARS DULEVO INTERNATIONAL ERF
EVOBUS FAST EUROPE FORD FREIGHTLINET
GMC TRUCK GOLDEN DRAGON INTERNATIONAL IRISBUS IVECO
IRIZAR ISUZU IVECO JONCKHEERE VDL
KAMAZ KENWORTH KING LONG BUSES LEXEA
LIEBHERR MACK MAN MARCOPOLO
MAZ MERCEDES-BENZ NEOPLAN NISSAN
O.ZETA CLES OTOKAR PETERBILT RAMPINI
RENAULT TRUCKS SCANIA SETRA SHAANXI
SOLARIS STERLING TEMSA TEREX
TOYOTA TVM MARBUS VAN HOOL VOLKSWAGEN
VOLVO YUTONG  i wiele innych...

 

TXT MULTIHUB jest jedynym narzędziem diagnostycznym zdolnym do jednoczesnej obsługi samochodów osobowych, ciężarowych, dostawczych, motocykli, łodzi, maszyn rolniczych i budowlanych.

 

ZINTEGROWANY WYŚWIETLACZ I WZMOCNIONA OBUDOWA

Najnowszy interfejs TEXA wyposażony jest w podświetlany wyświetlacz, który zapewnia mu wysoką użyteczność i bieżący dostęp do danych dotyczących trzech parametrów:

- tryb komunikacji z jednostką wyświetlającą,
- poziom napięcia akumulatora pojazdu, do którego jest podłączony,
- status pracy.
Umożliwia także stały wgląd w procesy działania interfejsu. Podaje ponad 40 komunikatów, które przekazują mechanikowi wszystkie informacje potrzebne podczas diagnostyki.

TXT MULTIHUB jest bardzo poręczny i estetyczny, ale przede wszystkim wytrzymały. Został zaprojektowany wyjątkowo starannie z myślą o trudnych warunkach. Specjalnie wzmocniona obudowa z gumowymi profilami przeciwwstrząsowymi zapewnia odporność na kurz i zachlapania wodą (certyfikowany poziomu ochrony IP53). Tester jest także zgodny ze standardem wojskowym testu upuszczenia MIL-STD 810G.

ŁĄCZNOŚĆ BEZ OGRANICZEŃ

Interfejs wykorzystuje zaawansowane techniki łączności, umożliwiając mechanikowi obsługę każdego typu pojazdu, jaki spotka w warsztacie. Daje dużą elastyczność w pracy i natychmiastową reakcję. Urządzenie komunikuje się z wyświetlaczem poprzez:

  1. moduł Wi-Fi do operacji diagnostycznych z wykorzystaniem standardów CAN, CAN FD i DoIP,
  2. kabel sieciowy (Ethernet) zarezerwowany dla operacji DoIP (ISO 13400),
  3. moduł Bluetooth do tradycyjnej diagnostyki,
  4. gniazdo USB do wszystkich typów diagnostyki, w tym Pass-Thru.

CAN FD do transmisji danych o dużej pojemności

Protokół CDN FD (Controller Area Network Flexible Data-Rate) umożliwia przesyłanie do pięciu razy szybciej pakietów danych, nawet o dużej pojemności. Dzięki TXT MULTIHUB zarządzanie tym standardem komunikacji jest proste i intuicyjne.

Zintegrowany DoIP, także bezprzewodowy

TXT MULTIHUB pozwala w łatwy sposób diagnozować pojazdy wyposażone w technologię DoIP (Diagnostic over Internet Protocol), nawet po Wi-Fi. Ten standard opracowany w celu zarządzania ogromną ilością elektroniki w pojazdach i dużą ilością przetwarzanych danych diagnostycznych, wymaga użycia połączenia opartego na protokole IP.

Pass-Thru bezpośredni dostęp do danych producentów

Jak już wspomniano, tester jest zawsze gotowy do pracy w dowolnej konfiguracji. Może przejść ze standardowej diagnostyki na Pass-Thru w sposób całkowicie automatyczny. Spełnia wymagania norm SAE J2534-1 i SAE J2534-2, dzięki czemu może łączyć się z pojazdem i zapewniać bezpośredni dostęp do danych diagnostycznych i serwisowych udostępnianych przez producentów pojazdów, niezbędnych na przykład do aktualizacji oprogramowania jednego lub wielu sterowników.

 

SYSTEM OPERACYJNY LINUX

Tester TXT MULTIHUB jest wyposażony w system operacyjny Linux, który zapewnia mu wysoką użyteczność i możliwość ciągłej ewolucji oraz bezproblemowego dostosowywania się do nowych funkcji. Linux poprawia bezpieczeństwo i wydajność struktur informatycznych, dzięki komunikacji w trybie Smart. Oznacza to, że interfejs automatycznie przełącza kanały komunikacyjne w zależności od sytuacji w warsztacie i rodzaju diagnostyki. Następnie wybiera zawsze najlepsze dostępne połączenie bez konieczności interwencji ze strony mechanika.

TXT MULTIHUB może łączyć się z wyświetlaczem w konfiguracji:

  1. modem za pomocą warsztatowej sieci Wi-Fi lub smartfona. Ta opcja zapewnia większy zasięg i szybszą wymianę danych między oprogramowaniem IDC5 a interfejsem TEXA.
  2. Hotspot umożliwia utworzenie bezprzewodowego połączenia „punkt-punkt” pomiędzy TXT MULTIHUB a urządzeniem wyświetlającym. Jest to bardzo przydatna opcja, gdy w warsztacie nie ma sieci Wi-Fi, ale operacje diagnostyczne wymagają większego zasięgu i prędkości, cech, których Bluetooth nie może zagwarantować.

OPROGRAMOWANIE IDC5

TEXA IDC5 to najnowsza wersja profesjonalnego, wielomarkowego oprogramowania diagnostycznego TEXA. Za jego pomocą tester szybko łączy się z pojazdem i przechodzi do diagnostyki. Interfejs jest intuicyjny i czytelny. Jego zadaniem jest wsparcie mechaników w ich codziennej pracy.
Oprawa graficzna IDC5 została zaprojektowana tak, aby konserwacja i naprawa, stała się łatwiejsza i jeszcze bardziej intuicyjna. Ponadto wszystkie strony diagnostyczne zostały przebudowane, aby dostarczyć użytkownikowi szczegółowych informacji technicznych. Menu startowe obecnie rozwija się w pionie: rozwiązanie to pozwala na łatwe przewijanie wszystkich elementów bez zmiany strony, w tym również z zastosowaniem “touch gesture”, które umożliwia powiększanie wybranych obszarów ekranu za pomocą palców.

Wchodząc do działu PARTNER APP użytkownik otrzymuje bezpośredni dostęp do najlepszych baz danych zawierających procedury naprawcze, informacje techniczne, dane konserwacji i przeglądów odnoszących się do wszystkich samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych pozostających obecnie w obiegu. Jest to prawdziwa diagnostyka interaktywna, ponieważ IDC5 sygnalizuje diagnoście dostępność nowych zasobów, które mogą być wykorzystane do ukończenia naprawy, na przykład po wyborze określonego typu pojazdu z bazy. Poprzez wykorzystanie baz danych wspierających diagnostykę, narzędzia TEXA stają się wyznacznikiem innowacyjności w świecie napraw. Mechanicy mają możliwość dostosowania własnego urządzenia do własnych potrzeb, uzupełniając je o wiele funkcji przydatnych w warsztacie.

W IDC5 znajdują się rozbudowane informacje zawarte w Danych Technicznych, Kartach Podzespołów i Schematach Elektrycznych, które opisują funkcje poszczególnych systemów. Ponadto istnieje możliwość przeglądania danych mechanicznych dla każdego pojazdu.

  • DANE TECHNICZNE Unikalna baza danych gromadząca informacje o właściwościach poszczególnych pojazdów. Można znaleźć tu szczegółowe informacje w zakresie: Dane Mechaniczne, Geometria Zawieszenia, Ciśnienie w Ogumieniu, Pasek Rozrządu, Harmonogram Przeglądów, Lokalizacja Podzespołów, Testy Podzespołów i wiele innych.
  • KARTY TECHNICZNE precyzyjnych informacji dotyczących wybranego pojazdu, takich jak: ręczny reset serwisu, ogólny opis konkretnego systemu elektroniczno-mechanicznego i wiele więcej.
  • INTERAKTYWNE SCHEMATY ELEKTRYCZNE to nowa funkcja umożliwiają pogłębienie poszukiwań przyczyn usterki, poprzez interakcję z różnymi jego elementami. Wybierając poszczególne elementy schematu uzyskujemy podgląd ich okablowania, połączeń elektrycznych oraz logiki połączeń z innymi elementami schematu.

Kolejną ważną nowością jest możliwość dalszego rozszerzenia diagnostyki zapewnionej przez oprogramowanie przy użyciu TEXA APP, wirtualnego sklepu, poprzez który można aktywować wiele aplikacji z zakresu napraw pojazdów.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Procesor główny:

  • Typ: iMX6 1 GHz
  • RAM: 512 MByte
  • Mass Storage: eMMC 8 GByte

Koprocessor:

  • Typ: STM32F439 168 MHz
  • RAM: 2 MByte SRAM, 8 MByte SDRAM
  • Flash: 2 MByte

Złącze zasilania: PWR: 2.1 DC jack

Zasilanie: 12 - 24 Vdc (z akumulatora pojazdu przez złącze OBD lub specjalne okablowanie)

Pobór mocy: 1 A @12 V max

Złącze USB:

  • USB 2.0 host type A max 1 A out
  • USB 2.0 device type B (priority connector)

Łączność:

  • Bluetooth 5.0 (BDR/EDR/LE)
  • WiFi IEEE 802.11 b/g/n 2.4GHz

Pasmo robocze: 2400 ÷ 2483.5 MHz

Maksymalna moc transmisji częstotliwości radiowej: 10 dBm (2400 ÷ 2483,5 MHz)

Złącza diagnostyczne:

  • DIAGNOSIS: DSUB-26HD (ISO 22900-1)
  • DoIP: RJ45 (UDP/TCP 13400)

Wyłącznik elektroniczny: 2-kierunkowy, 13 niezależnych pozycji

Złącze do przeprogramowania jednostek sterowania: PV (SAE J2534-1)

Interfejs użytkownika: Display OLED 64x128 dot

Temperatura:

  • Robocza: 0 ÷ 50 °C
  • Składowania: - 20 ÷ 60 °C

Obsługiwane protokoły:

  • Kody błyskowe
  • K, L (zabezpieczenie prądowe 100mA), ISO9141-2, ISO14230
  • CAN ISO11898-2 High Speed
  • Second ISO11898-2 CAN channel
  • CAN ISO 11898-3 LOW Speed
  • CAN SAE J2411 Single Wire
  • SAE J1850 PWM
  • SAE J1850 VPW
  • SAE J2534-1
  • SAE J1708
  • UDP/TCP ISO 13400 (DoIP)
  • Wilgotność robocza: 10% ÷ 80 % bez skraplania

Wymiary [mm]: 176,1 x 175,4 x 46,8

Masa: 600 g

Poziom zabezpieczenia IP: IP53 * (*) Z prawidłowo zamkniętymi nasadkami ochronnymi.

Dyrektywy:

RoHS 2011/65/UE
RED 2014/53/UE
2015/863/UE
Zgodność elektromagnetyczna:

ETSI EN 301 489-1
ETSI EN 301 489-17
Układy radiowe: ETSI EN 300 328

Bezpieczeństwo elektryczne:

  • EN 62638-1/AC:2015
  • EN 62311:2008

TXT MULTIHUB jest kompatybilny z oprogramowaniem IDC5, począwszy od wersji wymienionych poniżej:

  • CAR: wersja główna 73.0.0
  • TRUCK: łatka do ciągłej aktualizacji wersji 50.6.0
  • OHW: wersja główna 22.0.0
  • BIKE: wersja główna 34.0.0
  • MARINE: ciągła aktualizacja wersji 15.6.0

Aby dowiedzieć się więcej lub zamówić tester zadzwoń pod numer: 602 351 982.

Produkty powiązane