Sonda lambda cyrkonowa OZA446 E42 SEAT, VOLKSWAGEN Zobacz większe

Sonda lambda cyrkonowa OZA446 E42 SEAT, VOLKSWAGEN

MM460000150010

Nowy produkt

Sonda lambda cyrkonowa OZA446-E42 SEAT, VOLKSWAGEN

Więcej szczegółów

1 Przedmiot

Ostatnie egzemplarze!

274,68 zł brutto

Więcej informacji

Sonda lambda firmy Magneti Marelli (czujnik tlenu lub sonda napięciowa) jest ważnym elementem układu wydechowego, której głównym zadaniem jest pomiar zawartości tlenu w spalinach. Sonda przesyła informacje o efektywności spalania do jednostki sterującej i odpowiednio koryguje skład mieszanki paliwowo-powietrznej, aby uzyskać optymalne warunki spalania w komorach cylindrów.

Nieprawidłowe działanie sondy, spowodowane jej zużyciem lub awarią może doprowadzić do wielu problemów w układzie wydechowym. Objawami zepsucia sondy są głównie podwyższone zużycie paliwa i spadek mocy silnika, występujące razem lub osobno. Uszkodzony czujnik może doprowadzić do sytuacji, w której paliwo ulegnie spaleniu dopiero w układzie wydechowym, co spowoduje wzrost temperatury. Taka długotrwała praca układu może spowodować zniszczenie katalizatora.

Duży wpływ na prawidłową pracę sondy lambda ma stosowane paliwo. Tankowanie zanieczyszczonego, niskooktanowego paliwa może doprowadzić do trwałego jej uszkodzenia. Urazy mechaniczne tj. uderzenie kamieniem lub innym twardym elementem, wynikające z tego, że sonda nie jest osłonięta, także kwalifikują sondę do wymiany. Zdarza się też, że w wyniku naprężeń przewodów, ulegają one przerwaniu lub przetarciu. Tak zniszczoną sondę należy niezwłocznie wymienić na nową.

Stan czujnika tlenu należy sprawdzać co ok. 30 tys. km. Sprawnie działająca sonda zwykle działa bez zarzutu przez ok. 100 tys. km.

Magneti Marelli to znana na całym świecie firma oferująca części zamienne do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i łodzi. Wiele produktów jest pierwszomontażowymi na liniach produkcyjnych takich marek jak Fiat, Lancia, Peugeot i wielu innych.

 

Zastosowanie:

SEAT, VOLKSWAGEN

 

Zamiennik:

 VW 030906265K