Zdjęcie produktu Stacja klimatyzacji ALASKA BUS Magneti Marelli do autobusów

Stacja klimatyzacji ALASKA BUS Magneti Marelli do autobusów

Magmeti Marelli Promocje | Kod produktu: 007950015220

Dostępny

16 200,00 zł20 541,00 zł

zawiera 23% VAT

ALASKA BUS jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji.  Zastosowanie: Samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i maszyny rolnicze, drogowe, budowlane itp. oraz autobusy z instalacją na czynnik R134a.

Opis produktu

Automatyczna stacja diagnostyki i napełniania klimatyzacji Magneti Marelli Alaska BUS
+ Bogaty zestaw startowy GRATIS!
+ Szkolenie i uruchomienie w siedzibie Państwa firmy

+ Istnieje możliwość SZKOLENIA z KLIMATYZACJI z wydaniem „Zaświadczenia o odbytym szkoleniu” zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz 881) w siedzibie firmy Wega s.c. - usługa dodatkowo płatna


Alaska to najnowsza linia stacji do klimatyzacji włoskiej firmy Magneti Marelli.
Urządzenia do obsługi instalacji klimatyzacji serii Alaska to wynik długoletniej pracy i doświadczenia Magneti Marelli w zakresie badania i diagnostyki tychże układów. Przy tworzeniu szczególną uwagę poświęcono obecnemu zapotrzebowaniu warsztatów w innowacyjne i ułatwiające pracę rozwiązania. Maszyny zyskały nowy wygląd oraz dodatkowe, opatentowane podłoże techniczne.

ALASKA BUS jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji. Urządzenie umożliwia w prosty sposób przeprowadzenie interwencji serwisowych na dwa sposoby:

  • Funkcja manualna: poprzez operatora wykonywany jest odzysk środka chłodzącego, opróżnianie, wtrysk oleju, napełnianie.

  • Funkcja automatyczna: operacje wykonywane są automatycznie poprzez wybór kodu samochodu z bazy danych lub automatycznie w cyklu programowalnym (bez pomocy operatora poprzez ustawienia poszczególnych funkcji wprowadzane przez obsługującego).

Baza danych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz maszyn rolniczych usprawnia pracę operatora i przyspiesza obsługę układu klimatyzacji. Stacja posiada duży zbiornik oraz jedną z najbardziej wydajnych pomp próżniowych (226l/min) dzięki temu polecana jest do pracy z dużymi układami np. w autobusach.

Wyposażenie urządzenia:

  • Programator, oraz wysokiej klasy elektroniczny system sterowania elektrozaworami

  • Zawory bezpieczeństwa

  • Czujniki ciśnienia

  • Dodatkową chłodnicę (z elektrowentylatorem) czynnika chłodzącego

  • Trzy manometry analogowe

  • Dwa zawory ręczne

  • Trzy zbiorniczki na olej świeży, przepracowany i kontrast

  • Drukarka (opcjonalnie)

  • Przewody serwisowe o długości 5 m z możliwością przedłużenia

  • Czytelny wyświetlacz alfanumeryczny

  • Dodatkowy manometr wskazujący ciśnienie w butli wewnętrznej

  • Zintegrowaną, elektroniczną bazę danych, pozwalającą m.in. na wtórną identyfikację pojazdu w oparciu o numer rejestracyjny wraz z bazą ostatnio wykonanych serwisów

  • Złącze do Azotu

  • Złącze do płukania układu

  • Pojemnik POE/UV (samochody hybrydowe) z szybkozłączką

  • Pas grzewczy

Funkcje ALASKA BUS:

  • odzysk czynnika chłodzącego zawartego w A/C

  • oczyszczanie czynnika z zanieczyszczeń mechanicznych

  • odwadnianie czynnika poprzez filtrowanie

  • separacja czynnika od oleju zawartego w układzie

  • pomiar ilości odzyskanego czynnika

  • Pomiar ilości odzyskanego oleju

  • test obecności resztek czynnika w układzie

  • osuszanie układu za pomocą wydajnej pompy próżniowej

  • test szczelności układu (na podciśnieniu lub ciśnieniowo z użyciem azotu)

  • automatyczny lub półautomatyczny wtrysk oleju i kontrastu w ilości założonej przez obsługującego lub manualny z kontrolą wzrokową

  • odzysk pozostałego czynnika z przewodów

  • możliwość pracy w trybie manualnym

  • możliwość płukania układu czynnikiem

  • diagnostykę układu wraz z wydrukiem (opcja)

  • nieskomplikowany i tani serwis

Dane szczegółowe:

  • Czynnik chłodniczy: R134a

  • Waga elektroniczna czynnika chłodzącego: - dokładność +/- 10 g

  • Próżniomierz elektroniczny: Kl. 2.5

  • Pojemność operacyjna: zbiornik 27,2 lt - 25 Kg R134a

  • Filtr o złożonym o sicie molekularnym oraz mechaniczny z cienkiej siatki

  • Pompa próżniowa 226l/min

  • Maksymalne podciśnienie 0,05 mbar

  • Przewody 5m

  • Pojemność skokowa sprężarki: 500g/min

  • Drukarka termiczna (opcja)


W zestawie ze stacją: Para rękawic ochronnych, okulary ochronne, komplet przyłączy do butli zewnętrznej, odważnik wzorcowy do kalibracji wagi, klucz imbusowy do blokowania/opuszczania wagi, instrukcja, 100 szt. rękawic nitrylowych XL, pokrowiec ochronny, baner reklamowy, plakat reklamowy

Numer katalogowy Magneti Marelli: 007950015220

Zapraszamy na szkolenia z klimatyzacji z wydaniem „Zaświadczenia o odbytym szkoleniu” zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz 881). Szkolenie jest dodatkowo płatne.

Uczestnicy szkolenia
Każda osoba fizyczna wykonująca czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji niektórych pojazdach samochodowych objętych zakresem dyrektywy 2006/40/WE oraz każda osoba przyjmująca dostawy substancji kontrolowanej lub fluorowanego gazu cieplarnianego jest obowiązana do posiadania zaświadczenia o odbytym szkoleniu przeprowadzonym według ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (WE) NR 307/2008.

Cel szkolenia
Zapoznanie z wymogami ustawy, z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881) o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych. Zdobycie kwalifikacji do wykonywania czynności określonych w ustawie potwierdzone „ Zaświadczeniem o odbytym szkoleniu” oraz wpisem do „Rejestru zaświadczeń o odbytym szkoleniu”.

PROGRAM SZKOLENIA

Część teoretyczna (4 godziny)
Działanie wykorzystywanych w pojazdach silnikowych systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane, wpływ na środowisko czynników chłodniczych będących fluorowanymi gazami cieplarnianymi i odpowiednie przepisy dotyczące ochrony środowiska

  • Podstawowa wiedza na temat działania systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych zjawiska fizyczne wykorzystywane w systemach klimatyzacji,

  • Podstawowa wiedza na temat wykorzystania i własności fluorowych gazów cieplarnianych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych,

  • Wpływ czynników chłodniczych na środowisko,

  • Potencjał niszczenia warstwy ozonowej (ODP),

  • Potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP),

  • Podstawowa wiedza na temat stosowanych przepisów Dyrektywy 2006/40/WE, Rozporządzenia (WE) 842/2006, oraz Ustawy, z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881),

  • Powszechnie stosowane procedury odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych,

  • Podstawowa wiedza na temat sposobów kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych oraz znajomość obsługi i stosowania urządzeń do sprawdzania szczelności systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane.

Część praktyczna (1h)
Przyjazne dla środowiska odzyskiwanie Fluorowanych gazów cieplarnianych

  • Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy,

  • Podłączanie i odłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych stosowanego w pojeździe silnikowym systemu klimatyzacyjnego zawierającego fluorowane gazy cieplarniane,

  • Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego.

Nr wpisu do jednostek wydających zaświadczenia o odbytym szkoleniu: FGAZ-Z/27/0021/16
Wyposażamy warsztaty klimatyzacji w potrzebne maszyny i urządzenia od 2002 roku. Służymy swoją radą przy doborze urządzeń oraz przy ich użytkowaniu. Prowadzimy szkolenia z zakresu klimatyzacji.

NR KATALOGOWY : 007950015220