
Stacja klimatyzacji ALASKA BUS Magneti Marelli do autobusów
Magneti Marelli | Kod produktu: 007950015220
Dostępny
zawiera 23% VAT
ALASKA BUS jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji. ALASKA BUS została opracowana w 2017 roku i zastąpiła Clima Tech HD NEXT. Zastosowanie: Samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i maszyny rolnicze, drogowe, budowlane itp. oraz autobusy z instalacją na czynnik R134a.
Opis produktu
Automatyczna stacja diagnostyki i napełniania klimatyzacji Magneti Marelli Alaska BUS
+ Bogaty zestaw startowy GRATIS!
+ Szkolenie i uruchomienie w siedzibie Państwa firmy
+ Istnieje możliwość SZKOLENIA z KLIMATYZACJI z wydaniem „Zaświadczenia o odbytym szkoleniu” zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz 881) w siedzibie firmy Wega s.c. - usługa dodatkowo płatna
Alaska to najnowsza linia stacji do klimatyzacji włoskiej firmy Magneti Marelli.
Urządzenia do obsługi instalacji klimatyzacji serii Alaska to wynik długoletniej pracy i doświadczenia Magneti Marelli w zakresie badania i diagnostyki tychże układów. Przy tworzeniu szczególną uwagę poświęcono obecnemu zapotrzebowaniu warsztatów w innowacyjne i ułatwiające pracę rozwiązania. Maszyny zyskały nowy wygląd oraz dodatkowe, opatentowane podłoże techniczne.
ALASKA BUS jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji. ALASKA BUS została opracowana w 2017 roku i zastąpiła Clima Tech HD NEXT. Urządzenie umożliwia w prosty sposób przeprowadzenie interwencji serwisowych na dwa sposoby:
1) Funkcja manualna: poprzez operatora wykonywany jest odzysk środka chłodzącego, opróżnianie, wtrysk oleju, napełnianie.
2) Funkcja automatyczna: operacje wykonywane są automatycznie poprzez wybór kodu samochodu z bazy danych lub automatycznie w cyklu programowalnym (bez pomocy operatora poprzez ustawienia poszczególnych funkcji wprowadzane przez obsługującego).
Baza danych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz maszyn rolniczych usprawnia pracę operatora i przyspiesza obsługę układu klimatyzacji. Stacja posiada duży zbiornik oraz jedną z najbardziej wydajnych pomp próżniowych (226l/min) dzięki temu polecana jest do pracy z dużymi układami np. w autobusach.
Wyposażenie urządzenia:
Programator, oraz wysokiej klasy elektroniczny system sterowania elektrozaworami
Zawory bezpieczeństwa
Czujniki ciśnienia
Dodatkową chłodnicę (z elektrowentylatorem) czynnika chłodzącego
Trzy Manometry analogowe
Dwa zawory ręczne
Trzy zbiorniczki na olej świeży, przepracowany i kontrast
Drukarka (opcjonalnie)
Przewody serwisowe o długości 5 m z możliwością przedłużenia
Czytelny wyświetlacz alfanumeryczny
Dodatkowy manometr wskazujący ciśnienie w butli wewnętrznej
Zintegrowaną, elektroniczną bazę danych, pozwalającą m.in. na wtórną identyfikację pojazdu w oparciu o numer rejestracyjny wraz z bazą ostatnio wykonanych serwisów
Złącze do Azotu
Złącze do płukania układu
Pojemnik POE/UV (samochody hybrydowe) z szybkozłączką
Pas grzewczy
Funkcje ALASKA BUS:
odzysk czynnika chłodzącego zawartego w A/C
oczyszczanie czynnika z zanieczyszczeń mechanicznych
odwadnianie czynnika poprzez filtrowanie
separacja czynnika od oleju zawartego w układzie
pomiar ilości odzyskanego czynnika
Pomiar ilości odzyskanego oleju
test obecności resztek czynnika w układzie
osuszanie układu za pomocą wydajnej pompy próżniowej
test szczelności układu (na podciśnieniu lub ciśnieniowo z użyciem azotu)
automatyczny lub półautomatyczny wtrysk oleju i kontrastu w ilości założonej przez obsługującego lub manualny z kontrolą wzrokową
odzysk pozostałego czynnika z przewodów
możliwość pracy w trybie manualnym
możliwość płukania układu czynnikiem
diagnostykę układu wraz z wydrukiem (opcja)
nieskomplikowany i tani serwis
Dane szczegółowe:
Czynnik chłodniczy: R134a
Waga elektroniczna czynnika chłodzącego: - dokładność +/- 10 g
Próżniomierz elektroniczny: Kl. 2.5
Pojemność operacyjna: zbiornik 27,2 lt - 25 Kg R134a
Filtr o złożonym o sicie molekularnym oraz mechaniczny z cienkiej siatki
Pompa próżniowa 226l/min
Maksymalne podciśnienie 0,05 mbar
Przewody 5m
Pojemność skokowa sprężarki: 500g/min
Drukarka termiczna (opcja)
W zestawie ze stacją: Para rękawic ochronnych, okulary ochronne, komplet przyłączy do butli zewnętrznej, odważnik wzorcowy do kalibracji wagi, klucz imbusowy do blokowania/opuszczania wagi, instrukcja, 100 szt. rękawic nitrylowych XL, pokrowiec ochronny, baner reklamowy, plakat reklamowy
Numer katalogowy Magneti Marelli: 007950015220
Zapraszamy na szkolenia z klimatyzacji z wydaniem „Zaświadczenia o odbytym szkoleniu” zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz 881). Szkolenie jest dodatkowo płatne.
Uczestnicy szkolenia
Każda osoba fizyczna wykonująca czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji niektórych pojazdach samochodowych objętych zakresem dyrektywy 2006/40/WE oraz każda osoba przyjmująca dostawy substancji kontrolowanej lub fluorowanego gazu cieplarnianego jest obowiązana do posiadania zaświadczenia o odbytym szkoleniu przeprowadzonym według ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (WE) NR 307/2008.
Cel szkolenia
Zapoznanie z wymogami ustawy, z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881) o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych. Zdobycie kwalifikacji do wykonywania czynności określonych w ustawie potwierdzone „ Zaświadczeniem o odbytym szkoleniu” oraz wpisem do „Rejestru zaświadczeń o odbytym szkoleniu”.
PROGRAM SZKOLENIA
Część teoretyczna (4 godziny)
Działanie wykorzystywanych w pojazdach silnikowych systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane, wpływ na środowisko czynników chłodniczych będących fluorowanymi gazami cieplarnianymi i odpowiednie przepisy dotyczące ochrony środowiska
Podstawowa wiedza na temat działania systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych zjawiska fizyczne wykorzystywane w systemach klimatyzacji,
Podstawowa wiedza na temat wykorzystania i własności fluorowych gazów cieplarnianych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych,
Wpływ czynników chłodniczych na środowisko,
Potencjał niszczenia warstwy ozonowej (ODP),
Potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP),
Podstawowa wiedza na temat stosowanych przepisów Dyrektywy 2006/40/WE, Rozporządzenia (WE) 842/2006, oraz Ustawy, z dnia 15 maja 2015 r. (Dz. U. poz. 881),
Powszechnie stosowane procedury odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych,
Podstawowa wiedza na temat sposobów kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych oraz znajomość obsługi i stosowania urządzeń do sprawdzania szczelności systemów klimatyzacyjnych zawierających fluorowane gazy cieplarniane.
Część praktyczna (1h)
Przyjazne dla środowiska odzyskiwanie Fluorowanych gazów cieplarnianych
Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy,
Podłączanie i odłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych stosowanego w pojeździe silnikowym systemu klimatyzacyjnego zawierającego fluorowane gazy cieplarniane,
Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego.
Nr wpisu do jednostek wydających zaświadczenia o odbytym szkoleniu: FGAZ-Z/27/0021/16
Wyposażamy warsztaty klimatyzacji w potrzebne maszyny i urządzenia od 2002 roku. Służymy swoją radą przy doborze urządzeń oraz przy ich użytkowaniu. Prowadzimy szkolenia z zakresu klimatyzacji.