Zdjęcie produktu Zestaw do czyszczenia filtra DPF (z pistoletem)

Zestaw do czyszczenia filtra DPF (z pistoletem)

Kod produktu: 007935019100

Ostatnia sztuka potwierdzimy dostępność

827,18 zł

zawiera 23% VAT

Zestaw do czyszczenia filtra DPF (z pistoletem)

Opis produktu

W nowoczesnych samochodach napędzanych silnikami wysokoprężnymi układy wydechowe wyposażone są w systemy oczyszczenia spalin z filtrami cząstek stałych. Systemy takie mają dobroczynny wpływ na nasze środowisko naturalne natomiast w czasie eksploatacji filtr zapycha się sadzą przez co traci on swoją pierwotną wydajność. Producenci przewidzieli taką sytuację i opracowali procedurę samooczyszczenia filtra, polegającą na wypaleniu zalegających cząstek sadzy, niestety w warunkach miejskich jednostka sterująca silnikiem bardzo często przerywa procedurę wypalania przed jej pełnym zakończeniem, po kilkunastu nieudanych procedurach dochodzi do sytuacji kiedy nagromadzenie sadzy w filtrze uniemożliwia samooczyszczenie. Jedyną możliwością przywrócenia pełnej sprawności filtra jest zastosowanie odpowiedniej chemii do czyszczenia i płukania lub wymiany filtra na nowy co wiąże się z dużym wydatkiem.

W zestawie:

- płyn do czyszczenia DPF czerwony 5L (007935019070)

- płyn do czyszczenia DPF niebieski płuczący 5L (007935019080)

- pistolet do użytku z systemem czyszczenia DPF (007935019090)

- rurka dozująca

- opakowanie

Zastosowanie: wybrać odpowiedni rozpylacz, wyłączć silnik i odczekać aż układ wydechowy całkowicie się ochłodzi. Następnie rozpylać maksymalnie 75o ml w kierunku ujścia spalin przed filtrem cząstek stałych. Odczekać 30-40 minut, a następnie w taki sam sposób rozpylić płyn do płukania filtra cząstek stałych.
Zainstalować czujnik ćiśnienia w filtrze. Uruchomić silnik pojazdu i pozostawić na biegu jałowym przez ok. 20 minut, a następnie przeprowadzić wymuszoną regenerację filtra.

Uwagi: Wprowadzenie rozpylacza do układu wydechowego, może być przeprowadzane w miejscu czujnika ciśnienia na wlocie filtra cząstek stałych poprzez odłączenie rury przepływowej lub poprzez poluzowanie kilku milimetrów połączenia kołnierzy przed filtrem cząstek DPF.